Škola (Foto: Cure.ba)
To su podaci do kojih je došao Dnevni avaz, a kojima raspolažu ministarstva obrazovanja u Bosni i Hercegovini.
Zanimljivo je da među učenicima koji s uspjehom završavaju prvo polugodište najviše bude vrlo dobrih, skoro trećina. S odličnim uspjehom srednju školu završi svaki deseti učenik, dok se s “dvojkom” provuče poneki.
Poražavajuće je i to da odlični učenici nakon upisa u gimnaziju u toku jednog polugodišta imaju po deset i više slabih ocjena, dok po tri i više “jedinice” iz jednog predmeta imaju učenici stručnih škola, navodi Dnevni avaz.
– Šokirana sam postotkom negativnih ocjena srednjoškolaca, kako na polugodištu tako i na kraju godine. Nezadovoljna sam i načinom ocjenjivanja. Profesori se ne bave djecom, predaju svoj predmet i ne promišljaju o uzrasnim karakteristikama, o nekoj tranziciji i prijelazu iz osnovne u srednju školu – kaže Radmila Rangelov-Jusović, izvršna direktorica Centra za obrazovne inicijative “Step by Step”.
Ni o vladanju srednjoškolaca ne bi se moglo baš pohvalno govoriti, barem kada se radi o prosjeku. Podatak da se s nastave izostaju više hiljada sati ne govori dovoljno kao činjenica da je svaki učenik u prosjeku tokom jednog polugodišta s nastave izostao 27 sati, od čega četiri neopravdano.
– Društveni procesi koji su na sceni u BiH ne daju mladima jasne pokazatelje njihovog razvoja i napretka. Ne cijene se u BiH rad, znanje i sposobnost. Na sceni su neke druge vrijednosti pa, vjerovatno, učenici imaju manje motiva i želje za većim angažmanom – kaže Dževad Hadžić, predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja u BiH.
cure.ba