Poslovni kutak

Budite najbolji kandidat – Kako uspješno proći razgovor za posao?

Napisao admin

Intervju se odvija u više faza, tokom kojih poslodavac razvija sliku o sebi kao o najboljem kandidatu.


Razgovor za posao (Foto: Cure.ba)

Početak intervjua

Neverbalna komunikacija je važan faktor koji snažno utiče na sliku o vama koja se stvara kod poslodavca. Vaš pristup i pozdravljanje poslodavca već govore nekoliko stvari o vama.
Kao što morate voditi računa o informacijama koje govorite morate paziti i na informacije koje odaje vaše neverbalno ponašanje.

Osvajanje kvaliteta poslodavca

Kakvi nam se ljudi najviše dopadaju? Oni koji su slični nama; kao što znamo ptice istog perja lete u istom jatu. Kad započnete razgovor, brzo ćete saznati kakva osoba sjedi preko puta vas; kopirajte je. Imitirajte njihovu brzinu i glasnoću govora, gestove rukama, položaj. Nemojte pretjerivati u ovome – ako ta osoba pomjeri ruku vi ne morate odmah učiniti identičan pokret. Uočite osnove njegovog govora tijela i lagano počnite da ih uključujete u svoj govor. Cilj ove imitacije jeste da razvijete dobru vezu sa poslodavcem. Lakše je da stvorimo dobro povezivanje sa nekim za koga zaključimo da je sličan nama, brže se osjetimo bližim i razgovor postane lakši.

Prvih par minuta

Budite raspoloženi kada ulazite u prostoriju. Uzbuđeni ste zbog ove prilike pred vama i uopšte niste nervozni. Pazite da vaš stisak ruke ne bude slab. Pozdravite poslodavca i recite mu svoje ime. Kada vam kaže da sjednete učinite upravo to. Pazite da ne odate dojam da ste nervozni; ne igrajte se sa svojom kosom i prstima i ne vrpoljite se. Ako poslodavac počne ćaskanje pratite ga. Dajte neki kompliment na račun kancelarije ili nekog predmeta u njoj, prokomentarišite vrijeme ili saobraćaj. Budite sigurni tokom razgovora, a nasmijte sa samo kada je to prikladno. Budite profesionalac i ponašajte se prirodno.

Više od jednog sagovornika

Ako je više zaposlenika prisutno tokom intervjua možete biti uhvaćeni u klinč. Ko je glavni, kome posvetiti većinu moje pažnje? Obično ćete brzo uočiti kroz razgovor koja osoba zavređuje najviše poštovanja; ta osoba je obično menadžer. Menadžer je nužno osoba koja odlučuje da li da vas zaposli ili ne, pa pokušajte da se odnosite prema svim prisutnim kao prema menadžeru. Tako ničiji ponos neće biti povrijeđen a izbjeći ćete nesvjesno stvaranje neprijatelja.

cure.ba

Komentari

komentara