djevojka (foto:cure.ba)
To je otprilike tvrdnja proizašla iz istraživanja provedenog na Univerzitetu Missouri gdje je razvijena nova vrijednosna ljestvica po kojoj se procjenjuje ljudska osobnost, bazirana na tome kako koriste popularnu društvenu mrežu. Njihovi rezultati predstavljeni su na Međunarodnoj konferenciji za komunikacije u Phoenixu.
Ljestvica je otkrila da ljudi koji vole visoko rizične aktivnosti puno češće mijenjaju status, stavljaju fotografije i komuniciraju s prijateljima preko Facebooka. Suprotno tome, oni povučeniji najčešće samo prelete novosti na Facebooku, rijetko stavljaju fotografije i nisu aktivni u virtualnoj komunikaciji s prijateljima.
Studentica na doktoratu na tom univerzitetu, Heather Shoenberger, razvila je ovu metodu nakon niza provedenih anketa i razgovora s korisnicima Facebooka nakon čega bi im dala psiho test osobnosti, prenosi LiveScience.
Oni koji su u odgovorima naginjali opasnim aktivnostima označeni su kao ‘aktivni’, a oni suzdržaniji u aktivnostima generalno označeni kao ‘pasivni’. Premda oba tipa ljudi koriste Facebook često, Shoenberger je otkrila značajnu razliku u tome kako koriste društvenu mrežu.
‘Ako ste vrlo aktivna osoba i naginjete visoko rizičnim aktivnostima, onda je vjerovatnije da ćete se priključiti mediju koji je uzbudljiviji, a oni naglašenijih pasivnih osobina odabrat će sigurnija i predvidljivija virtualna iskustva’, rekla je Shoenberger.
Ljestvica koju je razvila u praktičnom bi smislu mogla pomoći oglašivačima u odabiru ciljanih grupa. ‘Mislim da bi ovo zbilja moglo pomoći marketinškim agencijama i određenim tipovima medijskih grupa u odabiru potencijalnih mušterija i klijenata, posebno kad se radi o oglasima na društvenim mrežama. Prepoznavanje tih individualnih osobina svakako bi mogla biti prednost’, objasnila je mlada naučnica.
Primjerice, rekla je da firme koje se žele obratiti konzumentima visoko rizičnih aktivnosti trebaju odrediti ko je aktivan na Facebooku i ko često ostavlja fotografije i mijenja statuse.
cure.ba