Poslovni kutak

Savjeti – Ponovno pronađite fokus na poslu

Napisao admin

Zasićenje jednoličnim poslom, loše radno okruženje, niska cijena rada ponekad jednostavno su previše i naš mozak radi sve kako bi se rasteretio i to na način da vam ne dopušta koncentraciju…


Posao ( Foto: Cure.ba )

Kako se fokusirati na poslu kada se jednostavno „isprazne sve vaše baterije“, kada jednostavno više zbog određenih razloga bilo na poslovnom ili privatnom planu ne možete naći fokus, a posao se nagomilava? Pitanje je na koje bi svi zaposleni ljudi voljeli imati odgovor. Ponekad će vam samo trebati malo promjene u vašoj dnevnoj rutini na poslu, no ponekad će vam trebati vremena da se ponovno nađete u „šumi“ podataka i informacija koje svakodnevno dobivate.

Zato smo za vas pripremili korake koje možete poduzeti ako se želite ponovno vratiti na pravi put.

1. Na papir zapišite zadatke i planove koje morate obaviti tijekom dana.
Zapisivanjem dobit ćete bolju perspektivu što sve morate obaviti tog dana, a osim što vam se neće kasnije dogoditi da zaboravite nešto, lakše ćete se fokusirati na posao kada ćete za to imati podsjetnik.

2. Organizirajte vrijeme sa svojim kolegama
Ako vas kolege često ometaju u vašem poslu sa svojim pitanjima i zahtjevima, pokušajte dogovoriti određeno vrijeme kada ćete odgovarati na sva njihova pitanja i rješavati zajedničke probleme i zadatke.

3. Promjena zadataka
Umjesto da cijelo vrijeme radite samo na jednom zadatku tako dugo dok ga ne dovršite, pokušajte mijenjati nekoliko zadataka tijekom radnog vremena. Na taj način neće doći do tako velikog zasićenja, pa ćete posao bolje odraditi. 

4. Postavite e-mail filtere
Ako provodite mnogo radnog vremena koristeći e-mail u komunikaciji s klijentima, ali i s kolegama i prijateljima, razmislite o postavljanju filtera koji će odvajati privatne od poslovnih e-mailova. To će vam pomoći da se lakše fokusirate na važnije e-mailove, te da ih ne zagubite u „šumi“ nevažnih e-mailova. Također, ako imate problema s fokusiranjem na poslu, nemojte provjeravati osobne e-mailove na početku nego na kraju radnog vremena.

5. Kontroliranje chata
Mnoge tvrtke danas i u poslovne svrhe koriste chat. No, kao što vas kolege mogu ometati telefonski ili osobno, mogu to činiti i putem chata. Ako ste jako zaposleni, a chat ne smijete isključiti, stavite status da ste zauzeti, te odgovarajte samo na najhitnije poruke. Na taj način vaše kolege će naučiti poštivati vašu želju da vas se pusti na miru.

6. Slušajte laganu glazbu
U većini ureda običaj je slušanja glazbe na radiju ili putem interneta, no ona vas može ometati ako nije prilagođena radnom okruženju. Osim što muzika ne smije biti glasna i na niti na bilo koji način ne smije vam ometati komunikaciju i koncentraciju, bez obzira na glazbene preferencije, neka muzika jednostavno nema dobar efekt na mozak i produktivnost. Preporučamo laganiju muziku, bez mnogo riječi, glasnih basova i mnogo visokih tonova. Ako pak radite u vrlo dinamičnom okruženju te je nemoguće blokirati sve zvukove i događanja koja se događaju oko vas, jedno od rješenja može biti da stavite slušalice na uši i slušate vlastitu muziku koja vam odgovara ili pak ih imajte samo u ušima kako bi blokirali zvukove izvana.

7. Rad na dosadnim zadacima
Na radnom mjestu uvijek postoje zanimljiviji i dosadni zadaci, koje je nemoguće izbjeći. Zato dosadnije i lakše zadatke obavljate u doba dana kada imate nešto manje snage i kada mislite da niste do kraja fokusirani. Ako je to doba jutro, obavite ih ujutro, ako je to pred kraj radnog vremena, obavite ih tada.

8. Dugi i česti privatni razgovori
Kada vam je potrebna potpuna koncentracija, privatni pozivi i razgovori na poslu definitivno vas mogu ometati u poslu, posebno ako imate određenih osobnih problema. Iako, ih je ponekad jednostavno nemoguće izbjeći, pokušajte da ti razgovori budu što kraći i rjeđi. Recite svojoj obitelji i prijateljima da vas zovu za vrijeme radnog vremena samo ako je neophodno. Isto tako, kontrolirajte svoje porive da radite duge privatne pozive s posla.

9. Ograničite svoje vrijeme bezrazložnog surfanja internetom
Ovo područje je većini jako dobro poznato. Društvene mreže, razni zanimljivi internetski portali, sve vam to može oduzimati previše vremena i ometati fokus na poslu. Ograničite vrijeme surfanja Internetom na 10-ak minuta dnevno ili pak za vrijeme pauze.

10. Nađite svoj način razmišljanja
Većini ljudi kojima nije zanimljivo ono što rade, ne mogu se fokusirati na posao, no to ne znači da posao ne treba biti odrađen ili da ga možete napraviti površno. Iako, je nemoguće se natjerati da vam nešto postane zanimljivo, možete pronaći svoju percepciju posla koji morate obaviti, iz jednostavnog razloga jer je to trenutno vaš posao. Primjerice, može vam pomoći činjenica da što prije i bolje završite dosadan posao, moći ćete ponovno ići raditi zanimljive stvari ili ćete pak imati više slobodnog vremena.
 
Naravno, svaka osoba ima svoj način fokusiranja na važne zadatke, što ponekad zaista nije lako. Zasićenje jednoličnim poslom, loše radno okruženje, niska cijena rada ponekad jednostavno su previše i naš mozak radi sve kako bi se rasteretio i to na način da vam ne dopušta koncentraciju.

Na dobroj koncentraciji je potrebno mnogo raditi i za to je ponekad potrebno dosta vremena. Nemojte odustajati.

cure.ba

Komentari

komentara