Poslovni kutak

Kako raditi sa lošim saradnicima?

Napisao H. H.

Svako ko drži do sebe radi na privatnim i poslovnim odnosima, gradeći ih i razvijajući iz dana u dan. Taj proces je neprekidan i iziskuje jednako toliko energije koliko ulažemo i vremena.

Nije lahko uvijek postići da nas druga strana uvažava, poštuje i vjeruje našoj prosudbi i nisu svi ljudi jednako zahvalni na vremenu i trudu koji ulažemo u razvoj kvalitetnog odnosa. Događa se da nas upravo znaju iscrpiti oni ljudi prema kojima se ponašamo najbolje što znamo i možemo, pa nam umjesto razumijevanja i suradnje donose brige, nezadovoljstvo i neuspješnu realizaciju planova, piše “Ordinacija“…

Zbog toga se valja iskreno zapitati – da li je baš svaki naš odnos jednako vrijedan ulaganja i što ako na kraju otkrijemo da smo se uzalud trudili?

U radnom okruženju (kao i u svakom drugom) postoje pojedinci koji isuviše iscrpljuju onoga ko im to dopusti, a zauzvrat ne pokazuju nimalo poštovanja prema toj osobi. Ne ulaže li kompanija u lični razvoj svojih radnika, ona će sve više privlačiti one koji niti sami ne rade na sebi, pa nemaju razvijene komunikacione vještine. Raditi sa takvim saradnicima je izuzetno teško i zbog toga dobri ljudi odlaze iz kompanije. S dobrim ljudima odlaze ideje i narušava se kvaliteta proizvoda ili usluge. Dolazi u pitanje ugled dobrog poslodavca i pouzdanog poslovnog partnera.

Pa ako radite u okruženju pretežno teških saradnika, a poslodavac ne razmišlja o uvođenju poslovnog bontona, tu jednostavno nema nikakvog smisla trošiti sebe.

A sve dok niste u prilici otići u kompaniju gdje se vodi briga o ljudima i njihovom zdravlju, dobro je znati u kojim slučajima i na koji način postaviti jasne lične granice profesionalnog ponašanja.

Zašto je važno znati ostaviti privatne probleme na poslovnom pragu?

Izdvajaju se četiri najčešće vrste loših saradnika i četiri profesionalna načina zaštite od njihovog štetnog djelovanja po vaše zdravlje.

Neodgovorni saradnici

Kada se donose novi planovi očekujemo se da se oni ispune.

Isto tako očekujemo da ćemo svi jednako doprinijeti.

Neodgovoran saradnik često će imati sjajne prijedloge i ideje, znati će kako druge zainteresovati i pokrenuti. Ali, u provođenju će se pokazati kao neko ko nije angažovan, nema elana, a često nije niti prisutan kada ga trebate. Ako stvari krenu nizbrdo, tada će ponovno nastupiti, ali samo s namjerom da sebe spasi tako da ukaže na nečiju drugu krivicu. U ovakvim slučajima od koristi je saradnja ostalih članova tima, te pravovremena i adekvatna razmjena informacija. Neodgovorni pojedinci tako će biti i primjereno upozoreni da znate za njihovo eventualno štetno djelovanje. A u slučaju da šteta ipak nastane, moći ćete je brže otkloniti.

Nepovjerljivi saradnici

Kada imamo saradnika koji stalno nekoga uspoređuje s drugim, dovodi u pitanje nečije mišljenje ili lične vrijednosti i tako pričinjava neugodnu situaciju, time on šteti ne samo saradničkim odnosima već i cjelokupnom poslovanju kompanije. Kada izostaje povjerenje u ljude s kojima radimo svaki dan, kako ćemo razvijati povjerenje prema kupcu ili klijentu i pružiti im sigurnost u buduću uspješnu saradnju? Ovakvim saradnicima to nije jasno, niti će im biti bez obzira koliko im se trudili objasniti.

Oni sami ne njeguju lične vrijednosti, pa će teško cijeniti tuđe.

Kako nema smisla ulaziti u raspravu s njima, oni će vas najbolje shvatiti kada im argumentovano pristupite s unaprijed definisanim ciljem. U drugim slučajevima ćete s njima ući u iscrpljujuću i besmislenu raspravu.

Zahtjevni saradnici

To su oni saradnici koji od vas svakodnevno zahtijevaju specijalnu pažnju, troše iznimno mnogo vremena i iscrpljuju vas. Ako njihov zahtjev ne bude ispunjen ili ne dobiju sve ono što su planirali, govorit će ružno o vama. Jednostavno rečeno, ucjenjivat će vas.

Sa ovakvim saradnicima najbolje je odmah razjasniti što spada, a što ne spada u okvire poslovnog odnosa, te s njima ne širiti komunikaciju izvan radne zone.

Vulgarni saradnici

Vulgarni saradnici svojim ružnim ponašanjem štete sebi, svojim bliskim saradnicima, a ponajviše imidžu kompanije. Raditi sa ovakvim ljudima zahtjeva izuzetnu sposobnost samokontrole. A ako se nepristojno ponašanje toleriše u radnoj okolini, jako je teško koncentrisati se na radne zadatke i biti efikasan. Zato, zauzmite čvrst stav da ne pristajete na takvu komunikaciju i tražite da se razgovor vodi na jeziku pristojnih i odgovornih ljudi. Ako to ne bude uvaženo, zabilježite šta se događa. Ujedno, najavite tom saradniku da ćete se obratiti šefu, koji bi vam morao omogućiti dostojanstvene uslove rada.

Komentari

komentara