Sretna žena (Foto: Cure.ba)
1. Zadržite perspektivu
Naravno da je svaki posao važan i da ga se treba obavljati savjesno i odgovorno, no s vremena na vrijeme treba stati na loptu i priznati sebi da je riječ samo o poslu te da se zbog toga ne isplati prolijevati suze i biti stalno pod pritiskom.
2. Razmislite o najgorem scenariju koji se može dogoditi
Zapitajte se šta je najgore što se može dogoditi ako ‘probijete’ rok. Doći će do greške, šef će se uznemiriti? Najčešće odgovor i nije tako strašan da bi opravdao stres koji ga prati.
3. Ne budite mimoza
Naučite primiti kritiku jer je to glavni element za uspjeh u karijeri. Neće se svima svidjeti vaš rad. Sposobnost za primanje kritike i prijedloga te učenje iz njih će vam dobro doći kasnije.
4. Riješite prvo bitne stvari
Naučite naći prioritete i posvetiti se najhitnijim zadacima. Iako su svi poslovi i zadaci bitni, uvijek postoje prioriteti – samo ih treba pronaći u gomili.
5. Razgovarajte
Ako sve prihvaćate bez da upoznate druge s ostalim poslovima koje radite, bit ćete pretrpani. Izborite se da dobijete onoliko posla koliko možete podnijeti. Upravo zato trebate upoznati druge s projektima na kojima radite kako ne bi došlo do pada kvalitete u radu.
6. Odmaknite se
Kada osjetite da vas obuzima stres, uzmite trenutak za sebe prije nego li planete. Ustanite, idite po piće, protegnite se ili prošetajte. Par trenutaka koje ćete provesti odvojeni od radnog stola će vam pomoći.
7. Nađite mentora
Pronađite kolegu ili mentora u kojeg imate povjerenja. Neka to bude netkotko zna održati ravnotežu u stresnim situacijama. Dobre ideje i rasprave s takvom osobom će vam razbistriti um. Teško je vidjeti perspektivu kada ste u stresnom okruženju.
8. Ne dopustite da vas drugi izbace iz takta
Upijanje negativne energije od kolega ili saradnika najčešće ne pomaže i samo nagomilava već nakupljenu količinu stresa. Ono što se čini malim ispadom može prijeći u problem ako naglo reagujete.
9. Ne provjeravajte mail svakih 5 minuta
Ne provjeravajte svoj mail svakih pet minuta nego odredite neki duži period, barem sat vremena. Iznenadit ćete se kada vidite koliko puno to može značiti. Također, nemojte stalno ‘buljiti’ u mobitel i provjeravati imate li novih poruka.
10. Uzmite vrijeme za sebe
Morate pronaći vremena za sebe svaki dan kako biste se isključili od svakodnevnog posla i obveza. Pronađite nešto što vam odgovora, čitajte knjigu, vježbajte, naspavajte se.
Na poslijetku, nasmijte se. Dobar smisao za humor će održati vaš posao u dobroj ravnoteži. Budite ponosni na sve što ste učinili, no nemojte zaboraviti uživati u plodovima svoga rada.
cure.ba