Taksi (foto: cure.ba)
“Dešava se svašta. Ako vidim da je putnik toliko pijan da ga unose u taksi, neću ga povesti, jer neću sebi dozvoliti da ga unosim i nosim na, recimo, šesti sprat. Na ulici ga ne smijem ostaviti, jer mu se tu svašta može desiti”, kazao je Darko Vučić, predsjednik Udruženja “Euro taksi”.
On je istakao da se, istina rijetko, dešava da putnici ne plate vožnju, ali da je riječ, uglavnom, o klincima, koji, uz objašnjenje da idu po novac kod roditelja, samo pobjegnu.
Dešavalo se, priča Vučić, da putnik ne sačeka vozača, pa ili ode autobusom, drugim taksijem ili sa nekim poznanikom, a ne otkaže vožnju.
“Jednom sam stajao na stajalištu i čistio podmetače, prišla mi je žena i upitala da li je vozilo slobodno. Kada sam joj rekao da jeste, bez imalo razmišljanja sjela je na vozačevo mjesto, nakon čega je suprug rekao da se ‘malo zbunila'”, objašnjava Vučić jednu od mnogobrojnih anegdota.
Dušan Babić, vozač “Mobil taksija”, koji vozi uglavnom vikendima i noću, kazao nam je da 90 odsto momaka i djevojaka koji koriste usluge taksija po povratku kući iz noćnog izlaska bude u alkoholisanom stanju.
“Dešavalo se da putnici ne plate vožnju, uz razna obrazloženja – da nemaju para ili da ne vide novac od mraka. Na to se ja samo nasmijem i nastavim dalje”, priča Babić i dodaje da je nedavno vozio dvije studentkinje iz jednog dijela grada u drugi, uz stalna stajanja po prodavnicama, da bi na kraju izašle i kazale da će se čuti drugi put.
Prema Babićevim riječima, najduža vožnja na taksimetar iznosila je 220 KM, a putnici su bili momci koji su se vozali skoro pola noći po gradu, ali su, kako ističe, uredno platili svoj hir.
U “Patrol taksiju” kazali su nam da se neugodnosti najčešće odnose na rad u noćnim smjenama kada su putnici pod uticajem alkohola agresivni i nisu u stanju da se kontrolišu.
“Naši vozači se svakodnevno susreću sa takvim problemima pa znaju da svoj posao moraju odraditi krajnje profesionalno, tako da se većina komplikacija na kraju završava mirnim putem”, istakao je Boris Tomić, direktor “Patrola”, dodajući da u savremenoj dispečerskoj službi brojevi sa kojih putnici zovu, a ne pojave se ili ne otkažu vožnju idu na tzv. crnu listu kako bi se u budućnosti spriječila zloupotreba sistema.
Tomić je istakao da se većina zanimljivih situacija sa putnicima odnosi na sam pogon vozila, odnosno električni moment, kada vozila pored putnika prolaze, a ne čuju se.
Taksijem do Geteborga
Prema riječima direktora “Petrola”, najduža vožnja “pogođena” na ovim prostorima iznosila je 2.680 KM u jednom smjeru, a radilo se o liniji Banjaluka – Geteborg. Predsjednik Udruženja “Euro taksi” govori da je najduža vožnja bila ona za Beograd, za koju je njegov putnik platio oko 400 KM, pišu Nezavisne.
cure.ba