Foto: arhiva
Čini mi se da su ove godine mnogi otišli na odmor nervozni i da nisu uspjeli da se oslobode stresa ni na moru, jer nikada nismo imali ovoliki broj žalbi koje više govore o turistima nego o destinaciji – kaže Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije JUTA. – Žalili su se na komarce, loše vrijeme, oštro kamenje, zatvorenu diskoteku, ringle koje su imale braon krug… Broj žalbi je isti kao lane, ali je upola manje pritužbi koje imaju osnova, pišu Novosti.
Najčešće su se primjedbe odnosile na izgled kuće ili hotela, jer, kako tvrde turisti, ljepše izgledaju na slici u katalogu nego uživo. Ove žalbe su pravno bespredmetne, pogotovo što isti ti ljudi sebe na “Fejsbuku” uljepšavaju u “fotošopu”. Loš ili previše dobar društveni život mnogima je upropastio odmor. Dok je jednima smetalo to što se hotel nalazi u centru zbivanja, drugima se nije dopadalo što je daleko od kafića. Jednu žalbu napisao je momak koji je na terasi pravio žurku koju je prekinula policija.
U domaćim agencijama saznajemo i da pojedini državni službenici prilikom privatne žalbe ne koriste samo funkciju nego i memorandum službe u kojoj rade.
Česte su žalbe na račun ostalih nacija koje borave u hotelu, pa su tako jedni bili bijesni što je hotel u Bugarskoj prepun Bugara, a u Turskoj – Turaka. Jedna putnica smatra da je “strašno što je bila smještena u hotelu u kojem je boravilo nekoliko djece s posebnim potrebama koja su joj smetala tokom večere”. U agencijama kažu da najbesmislenije žalbe pišu sudije, policajci i novinari.
Naime, oni legitimišu vodiče, slikaju ih, uzimaju im izjave i sve dokumentuju, a u Beogradu “potežu sve veze”.
Jedna agencija je ove godine dobila žalbu za Tursku, iako uopšte nema aranžmane za ovu zemlju, a putnik je objasnio da je to žalba za odmor od prije tri godine, što mu dozvoljava Zakon o potrošačima. U Njemačkoj je nedavno utvrđeno da 90 odsto zloupotreba ovog zakona u ovoj zemlji čine ljudi porijeklom s Balkana. A nekima je pisanje žalbi postao hobi.
– Agencija nikom ne obećava dobar društveni život, već samo smještaj i uslugu prema programu – ističe Seničić. – Mnogi bespotrebno dižu tenziju. U Njemačkoj, kada se javi nezadovoljan turista, prvo se intervjuišu ostali putnici, pa ukoliko je većina bila zadovoljna – žalba se odbija. Mi smo utvrdili da se naši turisti kada isti smještaj uplate preko interneta nikada ne žale, dok agencijama sa zadovoljstvom presavijaju tabak.
Žalbe na račun depresivnih ljubičastih zavjesa, paradajza koji je isječen napola umjesto na četvrtine, na sobarice na Kritu koje govore samo engleski, na korale, sunce koje prži i nedostatak svinjetine za švedskim stolom – nisu prihvaćene.
Bilo je i komičnih žalbi. Jednu je napisao muškarac čiju su pratilju (plavušu) u Egiptu “požudno gledali lokalni muškarci”, a drugu žena koja je ljetovala s djecom i sestrom. Dan prije nego što je u hotel došao i njen suprug, ona je poslala prijavu da je tokom noći u njenu sobu ušao muškarac u crvenom šortsu i mlijekom za tijelo joj namazao desno stopalo?!
Mnogo žalbi odnosi se na komarce, pčele i lastina gnijezda. Nažalost, turistička mjesta Mediterana u obavezi su da čuvaju ekološki sistem i životnu okolinu, pa ne smiju da uništavaju gnezda lasta i prskaju pčele.
GRČKA
Žalbi nije pošteđena nijedna destinacija gdje ljetuju naši turisti: u Italiji je doručak bio “mršav”, u Turskoj su služili mnogo povrća, u Španiji nije radio dječji bazen, u Bugarskoj u apartmanu nije bilo zida nego pregrada. Ipak, najviše žalbi odnosi se na sjever Grčke, gdje naši turisti uglavnom i ljetuju.
SMJEŠTAJ
Do kraja jula turistički inspektori su primili 176 žalbi na rad turističkih agencija, od čega je bilo 114 osnovanih. Za 30 prijava je postignut dogovor između agencije i putnika, kojima je vraćen iznos od 1.818.527 dinara.
U junu i julu Turistička inspekcija je primila 78 prijava, i sada, u jeku sezone, njihov broj raste na dnevnom nivou, što je uobičajena situacija. U odnosu na prošlu godinu, za sedam mjeseci ove godine turistički inspektori su primili manje prijava građana na rad turističkih agencija (102 prijave manje).
Kao i svake godine, i ovog ljeta najveći broj prijava građana na rad turističkih agencija odnosi se na nezadovoljstvo uslugom smještaja (nivo komfora, lokacija, higijena i buka).
pogled.ba