ESMIR SPAHIĆ – BPORTAL.BA
Tvrdi to Tuzlak Esmir Spahić, koji je odnedavno u svom automobilu „Polo“ dizelski motor zamijenio motorom na električni pogon.
Za punjenje se koristi klasična utičnica i električna energija kao i u domaćinstvima, s tim da se koristi punjač kojm se dobija snaga za punjenje baterija
“Odlučili smo se supruga i ja da prilagodimo postojeće vozilo sa klasičnim dizel motorom, na motor sa električnim pogonom, a ključna namjera je bila smanjenje potrošnje goriva i održavanja vozila. Sve smo započeli prije 15 mjeseci, a danas imamo registrovan automobil”, objašnjava za Bportal.ba Esmir Spahić.
Za sve je „kriv“ Almir Cipurković, elektroinžinjer iz Tuzle, koji je prije nekoliko godina ručno napravio prvi električni automobil za svoje potrebe. Nakon toga je iste usluge pružio i nekim od svojih drugova.
“Ovaj Esmirov Polo je ukupno peti automobil do sada. Proces ugradnje motora je nešto duži. Sve je od početne ideje do registracije automobila trajalo 15 mjeseci, iz razloga što se dijelovi potrebni za to ne mogu nabaviti u BiH”, kaže Cipurković.
Riječ je o električnom motoru snage 10 kilovata, a sam automobil ima potpuno iste karakteristike kao i dok je ispod haube bio njegov dizel motor. Snagu, kako nam je kazao Esmir, nije izgubio.
“Snaga ovih 10 kilovata odgovara njegovoj bivšoj snazi od 44 kilovata dizel motora. Čak je u prednosti jer je startniji na ubrzanju. Baterija omogućava prelazak od 200 kilometara, nakon čega se mora ponovo puniti. Punjenje za tih 200 kilometara košta oko 0,50 KM, a traje oko 40 minuta. Baterije nisu limitirane, što znači da se ne mora čekati totalno pražnjenje, da bi se ponovo napunila”, objašnjava Spahić.
Za punjenje se koristi klasična utičnica i električna energija kao i u domaćinstvima, s tim da se koristi punjač kojm se dobija snaga za punjenje baterija. Automobil postiže potpuno istu brzinu kao i ranije na dizel pogon.
Ugradnja motora koštala ga je oko 15.000 maraka. Isto toliko Esmir je izdvojio i za nabavku Pola. Uštede nisu samo na gorivu. Esmir nam je objasnio da su one višestruke, te da očekuje da se za 6 godina automobil potpuno isplati.
“Garancija na baterije je minimalno 3.000 punjenja, što daje garanciju na prelaz 600.000 kilometara. Za razliku od klasičnih automobila, nema troškova održavanja u smislu malog i velikog servisa, kao i ogromnih izdataka na točenje goriva. Prostom računicom za šest godina ovaj automobil će sam sebe isplatiti. Moja dosadašnja potrošnja mjesečno na gorivo je bila 200 maraka. Kada tome dodate mali, veliki servis, disk pločice i druge neplanske troškove, to za šest godina dođe oko 30.000 maraka”, objašnjava Esmir.
Šta učiniti ako se na dužoj vožnji prazni baterija? Ni to nije prevelik problem. Najčešće punjenje može se vršiti na benzinskim pumpama.
“Dok popijete kafu, za četrdesetak minuta “rezervoar” je pun”, kaže Esmir.
Garancija na motor je milion pređenih kilometara. Motor se ne može uništiti. Radi se o magnetnom pogonu, a podešen je da ima regenerativno kočenje. To znači da stiskom pedale kočnice, motor sam koči, pa nema čak ni potrošnje disk pločica.
Registracija ovakvog automobila na godišnjem nivou košta 180 KM, umjesto ranijih 480 KM. Razlog tome je što se sada njegova kubikaža vodi na 100, umjesto prethodnih 1.900 kubika. Tu je još izbijena i naknada za zagađenje zraka koje se plaća za benzinske i dizel motore.
cure.ba