Mobitel (Foto: Arhiva)
Ukoliko primite poziv osobe koja se predstavi kao službenik u Odeljenju za sigurnost VISA/MasterCard-a/Amex, budite oprezni kako ne biste postali žrtva prevare! Što se zapravo događa, govori izvor Kurira iz Narodne banke Srbije!
– Dobijate poziv od osobe koja se predstavlja se kao službenik u Odeljenju za sigurnost VISA/ MasterCard-/Ameriken-a. Ova osoba već raspolaže vašim podacima kao što su ime, prezime, adresa te deo brojeva i podataka s vaše kartice. Osoba vas obavesti kako je zabeležena neovlašcena upotreba vaše kartice te kako vas zove da bi proverila ovu informaciju. Saznajete da je reč upravo o vašoj VISA/MasterCard/Ameriken-u koju je izdala ta i ta banka i postavlja vam se pitanje jeste li kupili određeni proizvod za toliko i toliko novca u toj i toj prodavnici (ili preko Interneta) – navodi naš izvor.
Odgovor stranke naravno je “NE”, posle prevarant prelazi na stvar!
– Tada vam osoba kaže da mora proveriti jeste li vi vlasnik kartice kako bi bila sigurna da vaša kartica nije ukradena ili izgubljena te traži od vas da joj pročitate poslednje tri cifre s poleđine vaše kartice. (To su brojevi koje na primer koristite prilikom kupovine putem Interneta). Ta tri broja ne smete nipošto otkriti osobi s druge strane telelefonske linije. Upravo to je cilj ove prevare – dobiti vaš lični identifikacijski broj od tri cifre (kriptogram) koji se nalazi na poleđini kartice – objašnjava ekspert iz Narodne banke Srbije!
kurir