Riječ je o opciji “označi prijatelja”, koja prepoznaje osobe na objavljenim fotografijama, a koja je zaživjela 2010. godine.
Prema zakonu države Ilinois, Facebook bi za to mogao biti kažnjen novčanom kaznom koja se kreće od 1.000 do 5.000 dolara za svaki put kad je opcija primijenjena na nečijoj fotki bez pristanka te osobe, prenosi “Index“.
Iako je Facebook tu tehnologiju na području Evropske unije prestao koristiti 2012., nakon protesta regulatora i kampanja za zaštitu privatnosti, u SAD je ona ostala u upotrebi. Vjeruje se da ta funkcija podliježe zakonu države Ilinois o zaštiti biometrijske privatnosti.
Sudija Džejms Donato (James) presudio je da su optužbe stanovnika Ilinoisa Nimeša Petela (Nimesh Patel), Adama Pezena i Karla Likate (Carlo Licata) bile dovoljno utemeljene za tužbu koja će se odnositi na period nakon 7. juna 2011. godine.
Vjeruje se da bi Facebook mogao platiti milijarde dolara odštete. Presuda sudije je jasna, Facebook je skupljao “bogatu kolekciju podataka o korisnicima, uključujući i prebivalište te IP adresu”.
Facebook je priznao da može identificirati korisnike iz Ilinoisa za koje je izradio predložak po kojem prepoznaje lica. Taj predložak može se izraditi iz deset ili više fotografija koje se nalaze na nečijem profilu.
– Iako velik broj korisnika nije imao dovoljno označenih fotografija za generiranje predloška, u januaru 2011. godine prosječan korisnik je bio tagiran u 53 fotografije, što je daleko više od potrebnih deset, stoji u sudskom podnesku iz decembra.
Portparol Facebooka izjavila je da je kompanija razmotrila sudsku presudu te i dalje vjeruje da je tužba neutemeljena te će se snažno braniti. Dodala je da je kompanija od starta bila veoma otvorena u vezi s tom tehnologijom. Osim toga, Facebook je korisnicima nudio da isključe tu opciju i onemoguće da ih drugi tagiraju na fotografijama. Uz to, potvrdili su da su prikupljali podatke o ponašanju svojih korisnika i izvan te društvene mreže.
– Kad posjetite neku stranicu ili aplikaciju koja koristi naše usluge, mi primamo informacije o tome čak i ako niste logirani na Facebook ili ga ne koristite – rekao je direktor za upravljanje proizvodima David Baser, braneći se da isto rade Google i Twitter.