Facebook (Foto: cure.ba)
Studija koja je sprovedena zajedničkim naporima dva njemačka fakulteta pokazala je da najveća društvena mreža, Fejsbuk, koja okuplja preko milijardu korisnika, izaziva negativne osjećaje kao što su zavist, samoća i očaj.
Svaki treći “fejsbukovac” nezadovoljan
Istraživanje je pokazalo da korisnici, kada posjete svoj profil, lošije gledaju na svoje živote i počinju da budu nezadovoljni, a taj osjećaj dijeli svaki treći “fejsbukovac”.
“Iznenadili smo se kada smo saznali koliko ljudi ima negativna iskustva na Fejsbuku. Osjećaju se usamljeno, frustrirano i ljuto”, rekla je Hana Krasnova s berlinskog Univerziteta Humboldt.
Najviše nezadovoljstva izazivaju fotografije s odmora koje kod onih koji fotografije gledaju, izazivaju zavist. “Lajkovi” su isto predmet zavisti pa se tako oni koji ih ne dobijaju osjećaju lošije kada vide “popularnost” svojih Fejsbuk prijatelja.
Žene i muškarci iznad tridesete najugroženiji
Najviše su pogođeni ljudi stariji od trideset godina. Muškarci, da bi se osjećali bolje, češće ističu svoje poslovne uspjehe i postignuća, dok žene raspoloženje pokušavaju da podignu naglašavanjem izgleda i društvenog života.
U istraživanju je učestvovalo više 600 ispitanika, a istraživači tvrde da se rezultati, iako je ispitivanje obavljeno u Njemačkoj, mogu primijeniti na globalnom nivou.
index.hr