To znači da podstanari koji su na ovaj način plaćali komunalije od sada moraju da idu u poštu ili banku, čekaju red, ali i da plate proviziju od 70 dinara. Isto to važi i za, recimo, građane koji su umesto starih i bolesnih roditelja izmirivali sve obaveze onlajn.
Narodna banka Srbije je, naime, prošle nedelje poslala dopis bankama da obaveste klijente da plaćanje bilo kojih računa preko interneta koji su na tuđe ime nije više dozvoljeno.
FOTO: STEFAN JOKIĆ
“Dobili smo ovaj dopis pre nekoliko dana i svi smo bili u čudu. Već smo počeli da obaveštavamo klijente. NBS je navela da je plaćanje na tuđe ime protivzakonito, ali nisu rekli koji se to zakon krši. U objašnjenju kažu da su postojale brojne malverzacije i da na ovaj način hoće da ih spreče”, ističe izvor iz jedne banke.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Milojko Arsić kaže da je ovakav potez centralne banke besmislen.
“Država bi, uključujući i NBS, svojim odlukama trebalo da smanjuje troškove za građane, a ne da im nameće nove ili povećava stare. Ako postoje neki drugi razlozi za ovakvu odluku, NBS treba da ih jasno navede”, ističe Arsić.
I urednik portala “Kamatica” Dušan Uzelac začuđen je ovakvim potezom NBS.
“Potpuno je pogrešno da se zbog nekih zloupotreba sankcioniše ceo segment. To samo pokazuje da ne postoji spremnost da se radi, već da se zabranom smanji posao kontrole”, kaže Uzelac.
Narodna banka Srbije navodi da je otkrila malverzacije zbog kojih je ovako reagovala.
“Utvrdili smo da određeni subjekti neovlašćeno, bez odgovarajuće dozvole, pružaju platne usluge građanima, i to usluge plaćanja komunalija, pa je NBS tim subjektima izrekla mere iz svoje nadležnosti. Bez posebne dozvole koju izdaje NBS, platne usluge mogu pružati samo banke i javni poštanski operater”, kažu u NBS.
(Kurir.rs/Blic)