Sponzoruša / Ilustracija (Foto: Cure.ba)
Fenomen se generalizirao, a blajhane plavuše, izazovnih oblina, postale su sinonim za “društveno zlo”.
Još nije odgovoreno na pitanje ko su, zapravo, sponzoruše – žrtve ekonomskih potresa, tranzicije, neimaštine; labilne i lakomislene osobe sa pogrešnim uzorima ili djevojke s ciljem i jasnim putem ka tom cilju? Jedno je sigurno, bile one okarakterizirane kao “društveno zlo” ili “statusni simbol”, dio su i naše realnosti. Maksimalno dotjerane šetaju i ulicama bh. gradova, piše Dnevni avaz.
Ovaj fenomen pokušali su objasniti mnogi psiholozi pa je jedna od definicija da su sponzoruše proizvod socijalne i kulturne krize jednog društva, ali i ordinarne bijede koja vlada.
No, prema riječima Ismeta Dizdarevića, poznatog bh. psihologa, ova pojava datira još iz vremena kada su se brakovi sklapali na osnovu materijalnog statusa.
– I prije je, kao i danas, dominirao ekonomski status. Mislilo se da su pare sasvim dovoljne – neka je partner bogat, a ljubavi i ne mora biti. S obzirom na to kakav je društveni standard u našoj zemlji, sistem vrijednosti ide upravo u pravcu da su vrijedni oni koji imaju novac, a ne pametni, dobri, obrazovani – kaže Dizdarević.
Inače, ovakve djevojke uvijek su maksimalno dobro obučene i našminkane te još bolje informirane o kretanju svog “žrtvenog jarca”. Začudo, čak i kada im se direktno kaže da su sponzoruše, ne uvrijede se. One ulažu dosta u svoj izgled, a bogat partner koji će ispunjavati sve njihove prohtjeve, smatra se “dobrom investicijom”.
Dizdarević smatra da to nije ispravno ponašanje i da je to pogrešan put kojim niko ne treba krenuti. Dodao je da ljubav, ipak, treba biti pokretač.
– Biti s nekim samo zato što će vam on omogućiti lagodan život je protiv ljudskih odnosa. Ako se već odlučite za nekoga, neka to bude iz ljubavi – ističe Dizdarević.
cure.ba