Otkaz (foto: cure.ba)
Ali nije na odmet da se bar sazna koji su to najčešći razlozi zbog kojih zaposleni daju otkaz. Glassdoor donosi tekst o tome koji su to razlozi, ali i kako ih možda spriječiti.
Kao jedan od glavnih razloga, Glassdoor navodi da zaposleni daje otkaz kada se ne osjeća uvaženim. Oni navode da zaposlenom nije dovoljno da se „tapše po ramenu“, već da mu se s vremena na vrijeme ukaže na njegove zasluge i njegovu vrijednost u cjelom timu. Ako uvažavanja nema duži period, zaposleni će otići da ga traži u drugoj kompaniji.
Činjenica je da su kompanije koje su „darežljivije“ po pitanju plata i one najuspješnije, pa je drugi razlog naravno, plata.
Neke kompanije, kako bi smanjile troškove, postojećim radnicima daju dodatne poslove, što uzrokuje nedovoljno odmora. Uraditi više sa manje zaposlenih je koncept koji definitivno ne funkcioniše, kaže se u tekstu.
Kao jedan od razloga za otkaze zaposlenih, Glassdoor vidi i u čestoj promijeni menadžmenta, a naročito u zastarijelim sredstvima za rad. Oni savjetuju kompanije da je isplativije zamjeniti opremu, nego promijeniti radnike na njoj.
U tekstu se kaže da su česti razlozi za otkaz i nerealni ciljevi i nedostatak podrške od strane menadžmenta i nepostojanje jasnog puta do uspjeha.
Glassdoor smatra da za zaposlene treba omogućiti nove izazove. Oni to upoređuju sa djecom koja kad im škola dosadi, svoje misli preusmjeravaju na drugu stranu. Tako je i sa zaposlenima, koji kada im posao dosadi, počnu da traže „izazovniji“ posao. Zato Glassdoor predlaže da se za zaposlenog koji je bistar, treba uvijek naći neki zadatak koji će tu njegovu bistrinu ispoljiti na najbolji način.
Na kraju, kao jednu od bitnih stavki, u tekstu se navodi radna okolina. „U kancelariji ne treba da bude konstantna zabava, ali u njoj treba da bude prijatno ,“ kažu u Glassdooru.
cure.ba