Trik za trošak (Foto: connect.ba)
Miris vanilije žene potiče na kupnju odjeće. Uz prodaju vina najbolje “leži” klasična glazba. A kupcima je najugodnije kupovati ako je temperatura zraka oko 19 stupnjeva.
Ovo su samo neki od trikova kojima proizvođači i trgovci mame potrošače da troše više nego što su planirali jer znanstveno je dokazano da 70 posto stvari kupujemo posve neplanirano. lako će mnogi reći da u šopingu nema neke filozofije, prava je istina da ima puno psihologije, piše Connect.ba.
Trgovine se, a da toga potrošač nije niti svjestan, pomno uređuju da bi kupac već na samom ulazu došao u kontakt sa što više proizvoda i da putem do blagajne “zaboravi” po što je zapravo došao, ali da pritom kupi što više stvari. Razmislite malo o rasporedu omiljene trgovine. Koliko se stvari “ispriječi” na putu do kruha ili mlijeka, koliko podražaja morate ignorirati i koliko puta usprkos stanju u novčaniku posrnete? Ako čak i uspješno stignete do blagajne sa štrucom kruha po koju ste ušli, kolika je vjerojatnost da ruka neće posegnuti niti za jednom od čokoladica koje mame s blagajne.
1. Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu
2. Tzv. zona kočenja, odmah na ulazu treba smiriti kupce kako ne bi žurili i ostvarili svoj plan o planskom kupovanju
3. Palete u prolazima kao zapreke koče kupce
4. Dugi regali, sprečavaju da kupci nalaze prečace i da vide više proizvoda
5. Kupci koji vide robu napaletama ili pod panoima na kojima piše “akcija” prije će je kupiti zbog straha da je sutra neće biti
6. Velika pakiranja i znakovi jarkih boja upućuju na to da je određeni proizvod povoljan, no to ne mora uvijek biti tako
7. Što su kolica veća, kupci u njih nesvjesno stavljaju više proizvoda, zato u nekim trgovinama niti nema košara
8. Mekši pod usporava kolica i tako potrošač primjećuje veći broj proizvoda
9. Ono što se najjeftinije kupuje nalazi se na kraju trgovine
10. Kombinirano postavljanje – pored špageta su gotovi umaci
11. i 12. jeftiniji artikli se nalaze na dnu police, a skuplji u sredini
13. Ako jeftiniji, srednji i skuplji stoje jedan kraj drugoga, kupac će odabrati srednje skup
14. i 15. Velik izbor u prvoj trećini regala usporava kupca
16. Artikli za najmlađe su uz blagajnu.
cure.ba