Ilustracija (Foto: Cure.ba)
Okretanje očima i “cinkanje” neće vam pomoći, no ipak postoje stvari koje možete učiniti kako biste ublažili problem. Forbes donosi 11 savjeta Stevera Robbinsa, savjetnika za karijeru, koji Vam otkriva kako se nositi s takvim kolegama.
1. Nemojte dopustiti da vam takvi suradnici odvuku pažnju
Nemojte provesti dan fokusirajući se na to kako vaš lijeni suradnik konstantno provjerava Facebook, šalje poruke ili hrče za stolom do vašeg. Pokušajte se isključiti i usredotočiti na svoj posao.
2. Ne upuštajte se u raspravu o pravednosti
Život nije pošten. “Ljudi često govore kako je nepošteno da se kolega izvuče iako ne radi ništa, no na kraju dana to ništa ne mijenja”, kaže Robbins. “Isticanjem kako je to nepošteno samo se osjećamo loše a situacija se neće promijeniti.” Umjesto toga fokusirajte se na to da vi budete što bolji.
3. Nemojte dopustiti da to utječe na vaše ponašanje
Ako trošite vrijeme i energiju ljuteći se na vašeg lijenog kolegu, vaša radna učinkovitost može početi padati i postat ćete manje ugodni za okolinu. Biti neprijateljski kolega jednako je loše kao biti lijeni kolega.
4. Klonite se “cinkanja”
To ne znači da ne smijete progovoriti o tome. Ovo je malo zeznuto te ovisi o situaciji i šefu. Neki će šefovi biti zahvalni što ste ih obavijestili i istražit će o čemu se radi. Drugi pak mogu reći da nije na vama da pratite rad vaših suradnika.
5. Neka njihovo ponašanje ne utječe na vaše ponašanje
Ne dopustitite da Vas “usisa” njihova rutina, odonosno nemojte i vi početi s dvosatnim stankama za ručak ili čestim odlascima na toalet ili do aparata za vodu. Ukoliko počnu čavrljati s vama, dajte im do znanja da imate posla. “Primamljivo je slijediti njihov put ako im takvo ponašanje prolazi, ali nemojte upasti u zamku”, upozorava Robbinson.
6. Njihov posao ne smije postati vaša odgovornost
Ako ste u istom timu ili dijelite iste odgovornosti, nemojte preuzeti njihov posao. Podsjetite ih na zadatke i rokove, ali nemojte previše svog dragocjenog vremena posvetiti dadiljanju lijenih kolega.
7. Neka ne utječu na vaš uspjeh
Lijeni kolega može omesti vaš uspjeh. Ukoliko šef primjeti da se posao ne izvršava, nemojte dopustiti da krivnja padne na vas. To je prilika da progovorite, ako već to niste učinili do sada.
8. Iskoristite priliku da postanete vođa
Ovo je možda vaša prilika da se istaknete i dokažete da se možete nositi s teškim situacijama. Šefu recite da ste primjetili kako vaš kolega ne obavlja posao, te kako biste željeli da vam se pruži prilika da budete vođa. Zatim priđite kolegi i recite da mu želite pomoći da ostvari ciljeve i rokove. To će vas obilježiti kao vođu.
9. Nemojte tračati ili žaliti se drugim kolegama
To je neprofesionalno. Time možete uzrokovati nerazumjevanja i povrijeđene osjećaje.
10. Komunicirajte s vašim suradnikom
On ili ona možda nije lijen. Možda ne razumije svoje zadatke i rokove. Budite jasni oko ciljeva, rokova i obaveza. Vaš suradnik možda nije lijen, nego je loš u upravljanju vremenom i organizaciji. Postoji mogućnost i da je opterećen osobnim stvarima, zbog zdravstvenih ili obiteljskih problema.
11. Ne prihvaćajte poslove koji zahtjevaju da vaš lijeni suradnik radi punim kapacitetom
Ako vašem suradniku nema pomoći, odnosno na njega ne možete utjecati ni vi ni vaš šef, uzmite njegovu lijenost u obzir kada planirate posao. Kada dobijete projekt u kojem ovisite o vašem lijenom kolegi, u raspored dodajte i njegovu očekivanu lijenost, odnosno uračunajte ju u vrijeme koje je potrebno za izradu projekta. Možete šefu reći da ne možete posao obaviti do predviđenog roka, a ako vam šef kaže: Zašto ne možete, pa kolega radi s vama?, recite mu da ne mislite da vaš kolega može obaviti svoj dio posla u tom roku.
cure.ba