Razgovor za posao (Foto: Cure.ba)
1. Zaboravite na “što više, to bolje” pristup
Prva reakcija mnogih ljudi koji traže posao u recesijskoj situaciji jest poslati svoju molbu i životopis na apsolutno svako otvoreno radno mjesto, bez obzira na to zadovoljavaju li sve formalne uslove ili ne, a o onim dodatnim da i ne pričamo. Nažalost, takav su stav i pristup potpuno pogrešni. Kad šaljete desetak prijava za posao dnevno, jednostavno je nemoguće da svakoj posvetite dovoljno vremena, već se vrlo vjerojatno oslanjate na uvriježenu šablonu, nadajući se najboljem.
Pokušajte se staviti u poziciju poslodavca. Biste li vi na njegovom mjestu detaljno čitali nekoliko stotina ili hiljada prijava za jedno radno mjesto? Ukoliko je vaša prijava još samo jedna od onih nezanimljivih i običnih, nemate apsolutno nikakve šanse da uopće uđete u uži krug, a kamoli da budete pozvani na razgovor.
2. Tražite pravu firmu, a tek onda pravi posao
Realnost je da mnogi ljudi koji ostanu bez posla moraju u što kraćem roku pronaći bilo kakav izvor prihoda, što im ne ostavlja vremena da osmisle detaljan plan i širu strategiju. Štoviše, u takvom situaciji mnogi smatraju kako je sjedenje i razmišljanje o široj slici zapravo gubljenje vremena te da se treba početi prijavljivati na što je više poslova moguće.
Želite li doista pronaći dobro i dugoročno rješenje, morate se riješiti tog poriva da što prije i pod svaku cijenu nešto radite. Osmislite zanimljiv i kreativan životopis, detaljno proučite sve tvrtke koje se bave branšom u kojoj želite raditi i ciljano im pošaljite svoju ponudu za radnim odnosom, bez obzira na to zapošljavaju li trenutno ili ne. Većina tvrtki koja drži do sebe stavit će dobar životopis u svoju bazu i imati vas na umu kad im se otvori radno mjesto.
3. Fokusirajte se na branše koje su u usponu
Uprkos tome što je recesija vrlo nezahvalno vrijeme za velika ulaganja i širenje poslovanja, neke firme, ali i cijele branše ipak bilježe konstantni rast. Ako ikako možete, pokušajte se orijentisati na zaposlenje u jednoj od sljedećih industrija:
Računala/IT
Energija
Zdravlje
Međunarodni biznis
Zaštita
Privatno obrazovanje
Okoliš
Skrb za stare i nemoćne
Istraživanje i razvoj
4. Životopis je reklama, a ne biografija
Ljudi u životopise često stavljaju potpuno nepotrebne ili vrlo bizarne stvari. Pokušajte se staviti u poziciju nekoga ko to mora čitati i odabrati pet najboljih između više stotina pristiglih.
Životopis je prvenstveno način da zaokupite pažnju potencijalnog poslodavca (a to posebice vrijedi u krizi, kad je otvorenih natječaja malo, a kandidata puno), a tek onda da mu ukratko kažete ko ste i šta znate raditi.
Imate li dvojbi oko samog formata, pokušajte ga složiti kao ponudu, a ne kao kruti opis vaših vještina i iskustava. Fokusirajte se na to da u nekoliko rečenica kažete poslodavcu na koji način mu mislite ponuditi rezultate, kao i koristi koje će imati od vas. Uvjerite ga da su vaše dosadašnje iskustvo i ogromna motivacija za napredak u novoj tvrtki dobitna kombinacija. Iznimno je važno da životopis jasno i nedvosmisleno pokaže poslodavcu što dobiva s vama, a nikako da služi kao hvalospjev vašem egu.
5. Težite perfekciji
Znamo da ova izjava zvuči pomalo pretenciozno, ali ne očekujte da se vaš potencijalni poslodavac zadovolji s bilo čime manjim od toga. Ovaj pristup itekako je bitan čak i u znatno “svjetovnijim” branšama, poput skladištara, konobara ili dostavljača.
Idealan je kandidat onaj koji je strastven prema svom poslu, tvrtki za koju se prijavljuje te branši u kojoj se želi dokazati.
cure.ba