Cigarete (Foto: Cure.ba)
Ako ukupnu vrijednost prodatih cigareta za prošlu godinu, koja je iznosila milijardu i 164 miliona KM, podijelimo sa brojem dana u godini, dođemo do podatka da smo svaki dan na cigarete trošili vrtoglavih 3,2 miliona maraka.
Ratko Kovačević, portparol UIO BiH, potrdio je da je u toku prošle godine na tržištu BiH prodano 413 miliona paklica cigareta.
“Ako se taj broj pomnoži sa prosječnom cijenom kutije cigareta u BiH za prošlu godinu, koja je iznosila 2,8 KM, onda se dođe do ukupne vrijednosti tržišta cigareta u BiH za prošlu godinu u iznosu od jedne milijarde i 164 miliona KM”, precizirao je Kovačević.
On je naveo da je prošle godine najjeftinija kutija cigareta koštala 2,20, a najskuplja četiri marke, dok su najprodavanije cigarete bile one čija je cijena iznosila 2,50 KM.
“U toku 2012. godine UIO je ukupno izdala nešto više od 415 miliona komada akciznih markica kojima se obilježavaju cigarete, dok su 2011. izdata 473 miliona, godinu prije 512 miliona, a 2009. godine čak 534 miliona akciznih markica”, kazao je Kovačević.
On je precizirao da se i posljednjih godina povećavaju prihodi po osnovu akzica na cigarete pa je na primjer 2009. godine po ovom osnovu ubrano 449,4 miliona KM, a prošle godine 758,4 miliona KM.
Darko Marković, nacionalni koordinator za kontrolu duvana RS, kazao je da je frapantan podatak da je milijarda i 164 miliona maraka bukvalno izgorjelo.
“Kad čujem taj podatak, stvarno mi dođe da se razbolim, ništa drugo. Mnogi ne mogu ni zamisliti koje su to pare i šta se sve njima može uraditi, a da to ne bude potrošnja na cigarete”, istakao je Marković.
On je naveo da nema ništa protiv pušača, ali problem je što se ogroman novac iz zdravstvenog osiguranja troše upravo na liječenje pušača.
“Pored štetnosti po zdravlje, koje su svi svjesni, mi sve te cigarete uvozimo, znači stranci su opet na dobitku jer mi nemamo duvansku industriju. Kako god okrenemo, mi smo na gubitku”, kazao je Marković.
On je istakao da je dodatni problem crno tržište cigaretama, kojem doprinosi i povećanje akciza na cigarete.
U “Philip Morrisa BH” Sarajevo su kazali da kada se donose odluke o nivou akciznog opterećenja, jedan od ključnih faktora koje treba uzeti u obzir je potencijalni uticaj povećanja istih na razvoj ilegalne trgovine.
“Naime, evidentno je da je ilegalna trgovina posljedica više faktora, a posebno visokih i naglih akciznih opterećenja. Štaviše, akciza predstavlja ključni faktor uticaja na razvoj ilegalnog tržišta”, smatraju u ovoj kompaniji.
Nezavisne