Građani BiH (foto: cure.ba)
To su rezultati prvog Best Buy Award (www.bestbuyaward.org) istraživanja švicarske kuće ICERTIAS (www.icertias.com) u Bosni i Hercegovini, kojim se mjeri iskustvo i zadovoljstvo građana (korisnika interneta) omjerom cijene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu, a koje je provedeno u januaru ove godine.Istraživanje Best Buy Award – Bosna i Hercegovina 2013/2014, provedeno je u skladu s odredbama Međunarodnog kodeksa za provođenje tržišnih i društvenih istraživanja koje su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Evropsko udruženje istraživačkih stručnjaka (ESOMAR).
Građani Bosne i Hercegovine, korisnici interneta, pitani su šta oni, za određenu kategoriju iz ličnog iskustva, smatraju najboljim omjerom cijene i kvaliteta na tržištu Bosne i Hercegovine, tj. najvećom vrijednosti za svoj novac.
Istraživanje Best Buy Award obuhvatilo je u Bosni i Hercegovini 56 privrednih kategorija iz različitih sektora: trgovina, prehrana, obuća, odjeća, kućanski aparati, telekomunikacije, finansijski sektor i dr.
Pitanja u Best Buy Award istraživanju bila su otvorenog tipa. Ispitanicima nisu bili ponuđeni odgovori, već su slobodno mogli sami navoditi nazive proizvođača i davaoce usluga koji, prema njihovom iskustvu, i/ili iskustvu i mišljenju njima bliskih osoba nude najbolji omjer cijene i kvaliteta na bosanskohercegovačkom tržištu.
Naprimjer, u kategoriji automobila, ispitanicima se sugeriralo: “Nemojte odgovarati na brzinu. Dobro promislite prije nego što odgovorite. Nemojte navoditi marku automobila koja vam prva padne na pamet, niti naziv automobila ili proizvođača automobila koji vi sami koristite – zato što vam je pri kupovini prvenstveno bila bitna marka ili vam je možda bila bitna cijena. Dobro razmislite i navedite naziv proizvođača automobila koji, prema vašem iskustvu, i/ili iskustvu i mišljenju vama bliskih osoba, nudi na tržištu Bosne i Hercegovine apsolutno najbolji omjer cijene i kvaliteta.”
U ovoj kategoriji, ispitanici su najčešće navodili “Volkswagen” odnosno “VW”.
U kategoriji sportske obuće, najviše glasova ispitanika, za najbolji omjer cijene i kvaliteta, osvojio je – “Adidas”.
Čvrsto prvo mjesto osvojila je i “Nokia” u kategoriji mobilnih telefona.
U ostalim istraživanim kategorijama čvrsta prva mjesta osvojili su: HP – Hewlett Packard (laptopi), Coca-Cola (gazirana pića), Meggle (mlijeko), Nescafe (instant kafa), Palmolive ( šampon za kosu), Zirodent (pasta za zube), Ariel (deterdžent za veš), Becutan (krema za lice)…
Bitno je napomenuti da Best Buy Award istraživanja ne mjere snagu marke niti udio na tržištu, već isključivo iskustvo i zadovoljstvo potrošača omjerom cijene i kvaliteta roba i usluga na osnovu njihovog ličnog iskustva ili iskustva njima bliskih osoba.
Metodologija i uzorak
Istraživanje Best Buy Award – Bosna i Hercegovina – 2013/2014 provela je švicarska kuća ICERTIAS – International Certification Association, na uzorku od 1.200 ispitanika – građana Bosne i Hercegovine – isključivo korisnika interneta starijih od 15 godina. Anketiranje je provedeno putem web ankete od 14. do 27. januara 2013. godine metodom CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness).
doznajemo