Razgovor za posao (Foto: Cure.ba)
Svako ko se našao u poziciji da mora naći posao, pogotovo u situaciji u kojoj se danas nalazimo zna da je to vrlo težak zadatak. I ako ste poslali svoje životopise na sve adrese koje traže ili bi mogle tražiti osobu vašeg profila, napisali divno motivacijsko pismo i izvježbali sve moguće situacije za intervju, ipak to često nije dovoljno…
I dok je svako iskustvo s potencijalnim poslodavcima nešto novo i drugačije, prenosimo vam neke od najboljih savjeta stručnjaka, poslodavaca i radnika koji su i sami bili u položaju u kojem se vi sada nalazite, koje je sakupio jedan od najvećih svjetskih portala za traženje posla CareerBuilder.com.
Vježbanjem do savršenstva
„Budite vrlo oprezni na koji način odgovarate na pitanja na razgovoru za posao. Uvijek morate biti iskreni, no najbolje je da vježbate odgovore, kao što i većina web stranica predlaže. Ja to nisam napravila prije svog prvog razgovora za posao i kad su me pitali na koji sam posao koji sam radila do sad najponosnija, odgovorila sam „Na ulogu majke“. I dok to jest istina, to definitivno nije bio najbolji odgovor koji sam mogla dati. Dobro proučite poduzeća kod kojih planirate doći na razgovor za posao i predvidite kakva biste pitanja mogli očekivati. Osmislite odgovore koji će ujedno biti iskreni i upečatljivi“ – Margaret Miller, spisateljica i urednica u The Lyndon Baines Johnson Foundation.
Ne dozvolite da vas loše vijesti obeshrabre
Ne slušajte crne vijesti koje čujete na vijestima. Ljudi se zapošljavaju svaki dan, a poduzeća rastu, čak i kad je gospodarstvo u padu. Ovo vam govorim kao poduzetnik čiji je najveći izazov protekle godine bio pronaći kvalitetnu pomoć. Isto sam primjetio i kod lokalnih poduzetnika koji zapošljavaju ljude. Vjerujem da ljudi imaju dojam da nema posla zbog svih negativnosti koje čuju u medijima o broju nezaposlenih, tako da to prihvate kao činjenicu i odustanu, dok drugi idu u potragu i nalaze izvrsne poslove, bez obzira na ekonomske pokazatelje.“ – Anthony Kirlew, osnivač i direktor poduzeća AKA Internet Marketing.
Otkrijte što volite
„Ako ne usmjerite potragu za poslom prema nečem što obožavate, nećete se dovoljno istaknuti. Vaše poslovne veze, životopis i intervju trebaju zaiskriti kako biste privukli pažnju, osobito u skučenom gospodarstvu. Dobra vijest je da je odlično vrijeme da otkrijete što volite i tada to uskladite s potražnjom na tržištu rada. To je moguće i bitno.“ – Val Nelson, poslovni trener.
Pokažite kako dodajete vrijednost
„Otkrijte kako možete pridonijeti poduzeću. Vaše preporuke i vaša prošlost su dobri, ali na drugom mjestu. Drago mi je da vi mislite da ste izvrsni, no to meni malo znači. Uvjerite me da je moja budućnost bolja s vama nego bez vas. Vrijednost, vrijednost, vrijednost- o tome se radi. Kad otkrijete u čemu je vaša vrijednost, jasno to naznačite u svom životopisu, motivacijskom pismu i intervjuu.“ – Ann Latham, predsjednica poduzeća za consulting i poslovne usluge Uncommon Clarity.
Umrežavanje, umrežavanje, umrežavanje
„Povežite se sa raznim vrstama ljudi kako biste došli do korisnih tržišnih informacija, ne samo informacija o određenim slobodnim radnim mjestima ili poduzećima koje zapošljavaju ljude. Naučite više o svijetu i okolišu.“ – Tammy Gooler Loeb, poslovni trener u poduzeću Tammy Gooler Loeb Coaching & Consulting.
Budite pozitivni
„Pozitivnost i upornost su bitni. Ostanite optimistični tijekom procesa i ne odustajte dok ne ostvarite svoj cilj.“ – Lynda Zugec, direktorica poduzeća The Workforce Consultants.
Istaknite se u gomili
„Svaki kandidat je točan, odgovoran i dobro se slaže s ljudima. Kako biste izbjegli stapanje s gomilom, naglasite svoje jedinstvene elemente. Na primjer, jedan kandidat je naveo da je tijekom studiranja otišao na put oko svijeta radi obrazovnog iskustva. Kad smo to pročitali, morali smo čuti čitavu priču, tako da je došao na razgovor za posao i konačno dobio i posao. Nemojte preskakati ili uljepšavati motivacijsko pismo. Ovo je vaša prilika da ostavite osobni utisak i vezu. Životopis je samo popis činjenica o vama, no motivacijsko pismo daje poslodavcu uvid u vašu osobnost. Zapošljavamo ljude, a ne životopise.
Prodavači često nauče prenositi svoje odlike u prednosti. Kad pokušavate prodati sebe, trebate učiniti to isto. Odlika je činjenica o vama – iskustvo, vještina, obrazovanje… Prednost je razlog zašto bi nama to bilo bitno. Za to je bitno malo promisliti i prilagoditi svoj životopis svakom slobodnom radnom mjestu na koje se javljate, ali vrijedi truda. Pošaljete li stotine generičkih životopisa na mnogo adresa je uglavnom protraćeno vrijeme. Umjesto toga, odaberite nekoliko radnih mjesta za koja imate potrebne kvalifikacije u poduzećima kojima se divite. Prilagodite i isplanirajte pristup. Povežite se s ljudima koji već tamo rade putem društvenih mreža poput LinkedIn, posjetite događanja vezana uz tu industriju i iskoristite svoje osobne kontakte. Čak i mala veza će vam pomoći prijeći u drugi krug ili omogućiti da se vaš životopis još jednom pogleda.“ – Matt Meuleners, izvršni partner u poduzeću za poslovno podučavanje i treniranje FOCUS Training.
zena.hr