Matematički to izgleda ovako:
Ako uzmemo da je iz zemalja regiona doslo 64.588 turista (tako kaže agencija), pretpostavićemo da ih je pola došlo sopstvenim a pola organizovanim prevozom. To znači da je organizovanim prevozom doslo cca 32.294 osobe. Uzmemo li da autobus prima 50 osoba – dolazimo do broja od 645 autobusa koji su ušli u BIH sa turistima iz pomenutih zemalja. Svojevremeno, ideja je bila da se kao i u svim turističkim gradovima pri ulasku organizuju turistički kontrolni punktovi gdje bi autobusi morali uzeti(kupiti) vinjetu koja bi im omogućavala da se kreću užom gradskom zonom. Taj punkt ili naplatna rampa , kada je riječ npr. o Kantonu Sarajevo , bi se postavila kod Zemaljskog muzeja. Zašto bas tu? Pa zato što tu postoji ulica koja omogućava autobusima kratko zaustavljanje, ne ometa glavni saobraćaj i naravno da bi putnici mogli da udju u Zemaljski muzej i pogledaju postavku. Pored Zemaljskog , tu je i Muzej revolucije, tako da bi se taj dio mogao nazvati Muzejski kvart. Matematičkom formulom – broj buseva puta 100€ (cijena vinjete koja uključuje vožnju užom gradskom zonom i parking kada su putnici u šetnji) – dolazimo do brojke od 65.400€ ili 126.420 KM.
Ako pretpostavimo da su ti turisti ušli u omjeru od 50% u Zemaljski muzej a cijena karte je 6 KM dolazimo do cifre od 96.883 KM.
Sada se vraćamo na turiste koji dolaze sopstvenim prevozom. Rekli smo da je njih pola tj 32.294. Uzećemo da je pola njih vec bilo, a druga polovina je tu prvi ili drugi put i žele da obidju grad Sarajevo. Kada bi imali turističke ture koje su organizovane sistemski , ovi turisti bi potrošili u prosjeku 15€ ili 30KM i to 6 KM ulaznica u Muzej, koja je uračunata u cijenu razgledanja grada a od ostatka od 24 KM plaćeni bi bili lokalni vodiči, busevi i ostalo. To znači da bi Muzej inkasirao dodatnih 96.883 KM. Sada sabiramo prihod koji sam napisao:
Vinjete – 126.420KM
Ulaznice od Muzeja – prva grupa 96.883
Ulaznice od Muzeja – druga grupa 96.883
Total: 320.186 KM
Ostaje nam onih 24 KM kojima bi ostvarili prihod od 775.056 KM sa kojim upošljavamo vodiče, autobuse, plaćamo državne parkinge i na kraju ostaje minimum 20% sto je 155.120 KM. To sada dodamo na onih 320.186 KM i dolazimo do cifre 475.306KM. U ovaj proračun nisam uvrstio ostale turiste koji bi isto tako mogli biti korisnici ovih usluga , ali neka taj broj od 30% – 40% bude broj turista koji su posjetili neke druge gradove a ne Sarajevo,piše vijesti.ba
U ovoj mojoj računici neka sam napravio gresku od 10% i neka je greška u procjeni korisnika ovih usluga 20% opet je to 332.714 KM ili 2.000.000 KM na godišnjem nivou , što je više od nule!
Inače ovo je bio moj prijedlog Zakona koji naravno nikada nije ugledao svjetlo dana.