Zelene nijanse su apsolutni hit (foto: smashion.com)
Kao i svake godine, američki Panton Kolor Institut, specijalizovan za boje, određuje boju godine. Odluka se donosi na osnovu trendova u industrjiji dizajna, tako da je to ovoga puta zelena. Jednom riječju gledaćemo svijet u zelenom, piše francuski Parizijen.
Smaragdna već osvaja garderobu, posuđe, namještaj, pa i automobile. Tonovi zelene boje viđeni su na proljetnim kolekcijama za ovu godinu kod Valentina, Dolče&Gabana, Marni i drugih brendova.
Nakon narandžasto-crvene u 2012., ovo je jedna mirnija boja koju stručnjaci opisuju kao nježnu, svježu, sponatnu i prirodnu, koja nosi različita značenja, simbolišući vjeru, ali ponekad i sujevjerje. Neki će je zato preporučivati i protiv zle sreće. Na televiziji se, takođe, snažno savjetuje oblačenje u zeleno.
Zelena boja sa svim svojim nijansama, od smaragdne, maslinaste, nijanse žada do tamnozelene, jeste odlična ideja za godinu pred nama, ističe list, jer, prije svega, simbolizuje nadu i mladost. Podstiče osjećaj blagostanja, ravnoteže i haromonije, ali isto tako asocira i na ekologiju.
Zelena je najprisutnija boja u prirodi, ljudsko oko je vidi najviše od svih drugih boja iz spektra, podsjeća Leatris Ajzman, izvršni direktor Panton Kolor Instituta, prenosi Tanjug.
cure.ba