Kuća i hrana

Baklava je tradicionalni simbol Bajrama i djelo umjetničke inspiracije slastičara

Napisao H. H.

Spremanje i prodaja baklave u Turskoj je već godinama višemilionski biznis, a kako bi zadovoljli potražnju slastičari nekoliko dana pred praznike ne rade po satu na zidu, već po satu izdrživosti njihovih organizama, pa nerijetko cijele noći provode spremajući delicije.

Uporedo s porastom potražnje i turski slastičari su razvijali taj zanat i doveli ga na nivo divljenja.

Zanat spravljanja specijalnih tankih jufki, mljevelje probranih oraha, lješnjaka i pistacija zahtjevan je posao koji zahtjeva mnogo energije slastičara, a umjetnički dojam baklave u tepsiji pak zahtjeva posebnu sposobnost.

Reporterska ekipa posjetila je slastičarnu Sirvana Payasa u centru Gaziantepa i uvjerila se u zahtjevnost tog posla, ali i visprenost majstora tog zanata.

“Danima uoči Bajrama nema odmora za nas jer stotine hiljada tacni na stolovima čeka naše baklave. To je nezaobilazna bajramska poslastica koju su nam ostavili naši preci”, kazao je Payas i kazao da tokom Bajrama proda po nekoliko tona baklave, a da svega 20 posto od proizvedenog zadovolji potrebe Gaziantepa, dok ostatak šalje kupcima u drugim gradovima.

Komentari

komentara