Posao (foto: cure.ba)
Delegirajte precizno. Odredite tačan kriterijum, u broju, na osnovu koga će se znati da je posao završen. Ako neko treba da provjeri cijene konkurenata, nemojte njemu ili njoj reći da provjere cijene konkurenata, nego da provjere cijene pet konkurenata.
Obezbjedite obuke. Omogućite kolegama i zaposlenima da idu na seminare, treninge, kurseve. Da preuzmu profitabilne poslovne vještine. Kupujte im knjige i zajedno ih analizirajte. Nije praktično da se štedi na obuci. Po istraživanjima, ulaganje u znanje se vraća višestruko i spada u najsigurnije poslovne investicije.
Dijelite informacije. Zadržavanje informacija spada u najveće menadžerske greške. Recite kolegama šta mislite i šta planirate, dijelite sa njima novosti vezane za preduzeće i projekat na kome radite, bez obzira da li na osnovu svojih radnih zadataka moraju da znaju te informacije ili ne.
Dajte veća ovlaštenja. Dajte kolegama i zaposlenima veća ovlaštenja za donošenje važnih odluka, bez uslovljavanja procedurama. To su jaki motivatori, zato što ljudi dobijaju vlasništvo nad poslom kojim se bave. Istraženo je da pravilno motivisan zaposleni lako može biti 50% produktivniji od nemotivisanog.
Upoznajte i dobre i loše strane ljudi sa kojima radite. Kada znate u čemu je neko dobar, a u čemu nije, to će Vam pomoći pri delegiranju, definisanju poslova, unapređenjima, dodatnom obrazovanju.
Održavajte vlastiti kredibilitet. Kada se ljudi uvjere da ste osoba na koju se mogu osloniti u svim situacijama, da Vam mogu vjerovati na riječ, Vaš odnos sa zaposlenima će dobiti nov kvalitet.
Slušajte Vaše zaposlene i kolege. Držite redovne sastanke sa Vašim zaposlenima. Razgovarajte o problemima i načinima njihovog rješavanja. Slušajte Vaše zaposlene. Nemojte samo Vi govoriti, dopustite ljudima da objasne zašto rade stvari na taj način. Pitajte. Pitajte ih za mišljenje. Dobićete odlične ideje koje ćete moći pretvoriti u zaradu, profit.
Obezbjedite pisane procedure za izvršavanje poslova. Vrijeme je izgubljeno kada se poslovi ne obave ispravno. Spremite pomoćne materijale sa savjetima za najkvalitetnije izvršavanje poslova. Istovremeno, pomognite kolegama da vide kakve će koristi imati kada počnu da primjenjuju predloženu praksu.
Pohvalite uspjeh. Ljudi se neće razmaziti ako ih hvalite kada urade nešto dobro. Biće motivisaniji da nastave. Zato, pošaljite kolegama zahvalnice za svaki uspješno obavljeni posao.
Odgovorite na svako pitanje. Neka Vam bude pravilo da svakom zaposlenom odgovorite u roku 24 sata od njihove molbe ili zahtijeva. Čak i kada ne znate odgovor ili ne možete da odlučite, recite: “Pročitao sam tvoj prijedlog. Mislim da tu ima nečega. Razmisliću tokom nedjelje i reći ću ti šta mislim slijedećeg ponedjeljka.
cure.ba