Poslovni kutak

Malo truda – Da li možete biti dobar šef

Napisao admin

Da li ste imali sreću da u svom radnom vijeku imate dobrog šefa? Koliko vam je u vašoj karijeri značilo razumijevanje, pomoć i podrška koje ste od vašeg šefa imali? Da li je lahko biti dobar šef? Šta mislite, šta treba raditi da biste postali i ostali dobar šef, da vas vaši zaposleni cijene i poštuju, ali da i vama bude lakše da im budete šef?


sef (foto:cure.ba)

Pogledajte ovih deset preporuka koje će od vas načiniti dobrog šefa:

 

1. Platite ljude koliko vrijede

Nažalost, kod nas se zaposleni plaćaju toliko malo koliko je moguće platiti, a da vam ne daju otkaz. Većina zaposlenih kod nas je već spremilo otkaz i samo čekaju makar malo bolju priliku pa da pobjegnu. 

 

2. Podijelite sa zaposlenima svoja razmišljanja

Zaposleni uče od onih sa kojima mogu podijeliti svoja iskustva i razmišljanja. To je jedini i najbolji način uticanja na njih. 

 

3. Recite pravu istinu, čak i kad boli

Diplomatija i zaobilaženje realnosti samo vas može dovesti brže u propast. Posebno je važno ako želite nešto da unaprijedite. Ljudima se mora reći istina u oči.

 

4. Upravljajte efektivno

Dobri šefovi ne opterećuju zaposlene nepotrebnim stvarima. Dajte im sve ono što im je potrebno da bez problema obavljaju svoj posao. Važan je rezultat, a ne forma i lična prepucavanja.

 

5. Prihvatite odgovornost i dijelite pohvale

Treba imati hrabrosti da se prihvati odgovornost na sebe. Ne da se kaže „Naprijed drugovi“, već „Za mnom junaci“. Po tome se razlikuju izvanredni šefovi od običnih.

 

6. Delegirajte odgovornost, ne zaduženja

Svaki šef delegira, ali dok oni loši prebacuju zaposlenima zaduženja koja oni sami ne vole, dobri šefovi delegiraju odgovornost i time ljude čine odgovornima. To pospješuje lični razvoj zaposlenih i silno unapređuje efekat poslovanja.

 

7. Ohrabrite zaposlene da daju više od sebe

Dobar šef uvijek zadaje zaposlenima zadatke koji će za njih biti izazov. Samo uzbudljivi i napredni ciljevi motivišu zaposlene da pruže maksimalne rezultate u radu.

 

8. Izgradite timski duh

Dobri timovi uvijek pruže bolje rezultate i od najboljih pojedinaca. Samo veliki lideri sposobni su da izgrade velike i dobre timove. 

 

9. Tretirajte zaposlene onako kako zaslužuju

Ljudi se uvijek žale na to kako ih tretiraju šefovi i zahtijevaju da ih tretirate kao jednake sebi. Možda se mnogima to neće dopasti, ali 

a) poštovanje mora da se zasluži 

b) većina radnika nije jednaka svojim šefovima. Nagradite ih samo onda kada to zasluže.

 

10. Inspirišite svoje ljude

Većina gore pomenutih stavki motivisaće vaše zaposlene, ali veoma mali broj šefova moći će da inspiriše svoje zaposlene. Kako? Dijeleći sa njima svoju posvećenost biznisu i unapređenju poslovanja. Inspiracija je emocija i ne možete je prenijeti na ljude ako je sami ne posjedujete. Ako želite uspjeh, morate znati šta, kad, gdje, ali posebno KAKO radite sa svojim zaposlenima.

 

Sve ovo pomoći će vam da kreirate okruženje gdje se vaši (zaposleni) ljudi osjećaju poštovanima i cijenjenima. Važno je da oni osjećaju da su njihove potrebe i želje pravilno prepoznate, priznate i adekvatno nagrađene. Pa šta mislite, u odnosu na ove preporuke, kakav ste vi šef svojim zaposlenima? Dovoljno dobar, vrlo dobar, odličan ili izvanredan ?

cure.ba

Komentari

komentara