Blue Monday ili tužni ponedjeljak nema nikakvo znanstveno uporište, već ga je za potrebe reklame utemeljila jedna britanska tvrtka 2005., ali mnogi se u siječnju često osjećaju depresivnije nego inače pa ne čudi to da je ostao zapamćen među ljudima.
Kako nam je već ranije objasnila psihologinja Dragica Barbarić iz KBT Opcije, siječanjska depresija ili siječanjski blues nastali su na temelju izraza tužni ponedjeljak (Blue Monday), skovanog za potrebe reklamne kampanje tvrtke Sky Travel.
Radi se o ponedjeljku u zadnjem tjednu siječnja, navodno najdepresivnijem danu u godini.
‘To je izračunato formulom u koju su uvršteni čimbenici koji mogu utjecati na smanjenje raspoloženja, a specifični su za kraj siječnja: hladno je zimsko vrijeme s manje sunčanih razdoblja, novčanici zjape prazni nakon blagdanske potrošnje, veseli dani od Božića do novogodišnje proslave su završeni…’, rekla je Dragica Baričević.
Također, u ove dane često shvatimo da baš i nemamo čvrst karakter pa polako propada ili sporo teče realizacija nekih novogodišnjih odluka.
Ipak, ne bismo trebali dozvoliti da nas sve zajedno pokoleba i pustiti da nam dan procuri kroz prste. Jedna lijepa gesta, fizička aktivnost, druženje s dragim ljudima ili manji uspjeh na poslu uljepšat će tzv. najtužniji ponedjeljak. Ostat će takav samo ako mu to dopustite.
tportal.hr